Social Icons

středa 27. listopadu 2013

Recenze: Robert Langdon (1) - Andělé a démoni

Autor: Dan Brown
Nakladatelství: Metafora
Počet stran: 580
Rok vydání: 2003
AnotaceV knize Andělé a démoni americký spisovatel Dan Brown poprvé představil postavu hardvardského symbologa Roberta Langdona, který se pak znovu objevuje ve světovém bestselleru Da Vinciho kód. Langdon je při návštěvě Evropy povolán k případu rituální vraždy, k jejímuž objasnění může přispět díky své znalosti v oboru kódů a šifrování a dějin tajných společností.
zdroj
Pár slov o autorovi: Dan Brown je americký spisovatel thrillerů (narozen v Exeter, New Hampshire), proslulý bestsellerem Šifra mistra Leonarda.
Tvorba Dana Browna se neustále pohybuje na hraně mezi fikcí a skutečností. Čtenář většinou neví, ve které oblasti se právě nachází a autor hranici záměrně rozmazává. Knihy Dana Browna jsou psány nesmírně čtivým způsobem. Čtenáře prakticky nutí, aby byla kniha přečtena téměř „jedním dechem“. Brown však často využívá a rozmělňuje motivy „vypůjčené“ z děl jiných autorů, například z díla spisovatele Umberta Eca.
ISBN 80-86518-43-4

*
Dan Brown je skvělý spisovatel. Četla jsem od něj knihu Šifra mistra Leonarda, která se mi natolik zalíbila, že jsem se rozhodla přečíst si i ostatní díly z úžasné série Roberta Langdona. Na Anděle a démony jsem se moc těšila, jelikož se mi líbil i film. Byl akční, napínavý, strhující... a vůbec jsem se u něj nenudila. A s knihou to bylo stejné!
*
zdroj
Geniálním řešitelem a hlavním hrdinou je harvardský profesor, odborník na náboženské a historické symboly, Robert Langdon. Jeho vášní je plavání, staré symboly a dalo by se říci, že i rád poučuje ostatní (nejenom studenty) o historii. Naproti tomu se bojí uzavřených prostor, protože jako malý spadl do studny.
Profesorovy výklady bych mohla poslouchat celé hodiny. Jsou totiž nejenom zajímavé, ale i poučné. Při čtení této knihy se dozvíte spoustu nových informací nejenom o iluminátech, ale i o historii a památkách Říma. Je nutno dodat, že některé informace by se měly brát s rezervou.
*
zdroj
Robert Langdon je povolán do Švýcarského CERNu, kde se stala vražda, kvůli vzácnému objevu - antihmotě. Mrtvý muž má na těle vypálen znak iluminátů. Dcera zavražděného sdělí řediteli a Robertovi, že tak velké množství antihmoty by dokázalo vyhladit celé město z povrchu zemského. Langdon se obává, že se ilumináti snaží splnit dávnou výhrůžku - zničit církev.
Robert a Vittorie odjíždí do Vatikánu, kde se vzorek antihmoty ocitl. V samotném srdci křesťanství probíhá nová volba papeže, avšak s ukrytou časovou bombou pod povrchem. Ilumináti se však nevzdávají a demonstrují svou velkou sílou. Je jen na Robertovi a Vittorii, aby se vydali po tajné Cestě osvícenství, na jejímž konci je antihmota, která dokáže zničit celý Vatikán. Čas běží...
*
Hlavní hrdina je naprosto úžasný. Robert se mi zalíbil už po několika stranách jsem a jsem hltala každé jeho slovo. Líbily se mi jeho výklady a různé zajímavé úvahy o historii. Jedním dechem jsem četla jak vypráví o iluminátech a jejich nenávisti k Vatikánu. Jedním dechem jsem četla o svobodných zednářích. Jedním dechem jsem četla o jeho dobrodružství a málem jsem umírala u dramatických scén.
Vittorie se k Robertovi skvěle hodila. Dohromady tvořili skvělý pár, který se navzájem doplňoval. Scéna kdy Robert šel zachránit Vittorii mě naprosto dostala.
*
zdroj
Celé vyprávění je strhující a napínavé. Postavy chvíli neposedí a svádí souboj s časem. Proto se celá kniha odehraje během několika hodin, během nichž budete u knihy doslova valit oči. 
Kniha je propojována s historickými ukázkami, kde autor ukazuje historii iluminátů a zmiňuje i několik známých osobností, které mezi ně patřily.
*
Kniha se mi opravdu líbila a můžu ji jenom doporučit. Dan Brown je skvělý spisovatel a pokud jste jeho knihy nečetli děláte velkou chybu. Jediné, co bych celé knize vytkla, je podivný seskok z vrtulníku. Nevěřím, že by takovýto kousek někdo přežil...
5/5


3 komentáře:

  1. Knihu jsem četla asi před rokem a měla jsem ji přečtenou během chvilky, pohltila mě. K dalším dílům Browna jsem se ještě nedostala, ale chystám to napravit. .)

    OdpovědětVymazat
  2. uzasna kniha <3 milujem hu jedna z oblubenych

    OdpovědětVymazat
  3. Zní dobře :) někdy si ji půjčím :D

    OdpovědětVymazat

 

Rozečtené série

Across the Universe by Beth Revis Alex Craft by Kalayna Price Black Dagger Brotherhood by J.R. Ward Blue Bloods by Melissa de la Cruz The Chemical Garden by Lauren Destefano Codex Alera by Jim Butcher Dark-Hunter by Sherrilyn Kenyon Daughter of Smoke and Bone by Laini Taylor The Demonata by Darren Shan Divergent by Veronica Roth Evernight by Claudia Gray Fallen by Lauren Kate Fifty Shades by E.L. James Firelight by Sophie Jordon Hercule Poirot by Agatha Christie Hex Hall by Rachel Hawkins House of Night by P.C. Cast & Kristin Cast Hush, Hush by Becca Fitzpatrick If I Stay by Gayle Forman The Immortals by Alyson Noel Inheritance by Christopher Paolini The Iron Druid Chronicles by Kevin Hearne Iron Fey by Julie Kagawa Kate Daniels by Ilona Andrews Mara Dyer by Michelle Hodkin Mercedes Thompson by Patricia Briggs The Morganville Vampires by Rachel Caine The Mortal Instruments by Cassandra Clare Night Huntress by Jeaniene Frost Revenants by Amy Plum Ruby Red Trilogy by Kerstin Gier The Secret Circle by L.J. Smith The Seven Kingdoms by Kristin Cashore Twilight by Stephenie Meyer Under the Never Sky by Veronica Rossi Unearthly by Cynthia Hand Vampire Academy by Richelle Mead The Wolves of Mercy Falls by Maggie Stiefvater

Přečtené série

Harry Potter by J.K. Rowling The Hunger Games by Suzanne Collins Matched by Ally Condie Millennium by Stieg Larsson Nightshade by Andrea Cremer Percy Jackson and the Olympians by Rick Riordan The Selection by Kiera Cass

Oblíbené série

Alex Craft by Kalayna Price The Demonata by Darren Shan The Chemical Garden by Lauren Destefano Codex Alera by Jim Butcher Dark-Hunter by Sherrilyn Kenyon Harry Potter by J.K. Rowling Hercule Poirot by Agatha Christie The Hunger Games by Suzanne Collins Hush, Hush by Becca Fitzpatrick If I Stay by Gayle Forman Inheritance by Christopher Paolini Iron Fey by Julie Kagawa Millennium by Stieg Larsson Percy Jackson and the Olympians by Rick Riordan Ruby Red Trilogy by Kerstin Gier Vampire Academy by Richelle Mead

Jsem v týmu

The Chemical Garden by Lauren Destefano Fallen by Lauren Kate Firelight by Sophie Jordon Hex Hall by Rachel Hawkins House of Night by P.C. Cast & Kristin Cast The Hunger Games by Suzanne Collins Hush, Hush by Becca Fitzpatrick Iron Fey by Julie Kagawa Matched by Ally Condie Mercedes Thompson by Patricia Briggs The Mortal Instruments by Cassandra Clare Night Huntress by Jeaniene Frost Nightshade by Andrea Cremer The Selection by Kiera Cass Slide by Jill Hathaway Twilight by Stephenie Meyer Under the Never Sky by Veronica Rossi Unearthly by Cynthia Hand Vampire Academy by Richelle Mead The Vampire Diaries by L.J. Smith
 
Blogger Templates