Recenze:Síla vzdoru (Hunger games 3)

Autor: Suzanne Collins
Nakladatelství: Fragment
Rok vydání: 2010
Číslo vydání: 1. vydání
Počet stran: 390
Anotace: Suzanne Collinsová - Hunger Games: Plamen vzdoru Jmenuji se Katniss Everdeenová. Proč nejsem mrtvá? Měla bych být. Katniss Everdeenová, dívka v plamenech, přežila, ale její domov byl zničen. Hurikán unikl. Katnissina rodina je v bezpečí. Peetu zajal Kapitol. Třináctý kraj skutečně existuje. Vypuklo povstání. Katniss záměrně zachránili z arény krutých a krvavých čtvrtoher a bez jejího vědomí ji už před dlouhou dobou zapojili do revoluce. Třináctý kraj vystupuje ze stínů a plánuje svrhnout Kapitol. Zdá se, že všichni o pečlivě připraveném plánu vědí - s výjimkou Katniss. Úspěch povstání závisí na její ochotě stát se pěšákem, přijmout odpovědnost za nespočetné životy a změnit budoucnost Panemu. Kvůli tomu musí odsunout stranou svoji zlost i nedůvěru. Musí se stát symbolem revoluce - reprodrozdem - bez ohledu na to, že cena může být hodně vysoká.

*
Druhý díl Hunger games mě hodně motivoval a přímo mě donutil k tomu, abych si přečetla třetí, závěrečný díl. Když jsem dostala Hunger games – Síla vzdoru do ruky, byla jsem celá šťastná, že si konečně přečtu jistě dramatický závěr celé trilogie.
*
„Hra ještě neskončila.“
*
Katniss je velmi rozrušená ze zničení Dvanáctého kraje. Navštěvuje svůj starý domov, bere si odtud pár věcí a nemůže uvěřit, že Dvanáctý kraj už neexistuje. Nyní žije ve Třináctém kraji, který se jí moc nezamlouvá. Vše má svůj řád, vše se musí dělat přesně. Každý den vám vytetují na ruku rozvrh, podle kterého se musíte řídit. Katniss, ale jako vždycky, neposlouchá. Je zničená z toho, že rebelové nezachránili Peetu a při představě, jak jej v Kapitolu mučí, se Katniss dělá opravdu špatně a vše si vyčítá.
Proč nezachránili Peetu místo mě?
Katniss se rozhodne stát reprodrozdem, symbolem rebelů a boje proti Kapitolu. Aby se o odboji dozvěděli ve všech krajích, musí Katniss natočit „reklamu“, proto přijíždí do Osmého kraje, kde navštíví nemocnici, kterou později zničí Kapitolská vznášedla.
V televizi se objevuje i Peeta, který se požaduje složení zbraní. Jednou ale v televizi varuje Třináctý kraj, před bombardováním a za to je zbit. Třináctému kraji tato informace velice pomůže a všichni se ukryjí hlouběji do podzemí, díky Peetovi odolají útoku Kapitolských bomb.
Katniss došla trpělivost a je odhodlána zabít prezidenta Snowa, zničit Kapitol a jeho tyranii jednou pro vždy. Podaří se jí to? Zachrání Peetu? A co ostatní splátci, které Kapitol mučí?
*
Hunger games jsem si oblíbila, a už po přečtení prvního dílu jsem se do této trilogie zamilovala a rozhodla jsem se, že si musím přečíst i další díly.
*

Začátek knihy se mírně vlekl, protože zde Katniss prožívala veliký šok ze ztráty domova. A když se rozhodla, že se stana symbolem odboje proti Kapitolu, byla jsem celá nadšená a fandila jsem jí, aby konečně zabila toho zlého prezidenta Snowa.
*
Nelíbilo se vám, že v předchozích dílech jste si vůbec neužili dvojici Katniss - Hurikán? V tomto díle udělala autorka všem fanouškům této dvojice radost. Protože je Peeta vězněm Kapitolu a Katniss je zase ve Třináctém kraji, kde společně se společně s Hurikánem ukrývají, tak se můžete těšit na spoustu scén Katniss s Hurikánem, ale co se stane, až se zde objeví Peeta? Koho si Katniss nakonec vybere?
*
Dále se mi líbilo, jak se Katniss chovala k pacientům v nemocnici, jak se zachovala, když zjistila, že Peeta je vlastně na straně Kapitolu, jak bojovala a snažila se přitom chránit svoje blízké. Katniss si totiž postupně uvědomuje, že pouze ona může sjednotit lid, který by povstal proti Kapitolu, pouze ona může být ta jiskra, která zažehne plamen.
*
„Stanu se reprodrozdem.“
*
V tomto díle se udála spousta věcí, zemřelo hodně lidí… a Katniss si dává za vinu jejich smrt. Kdyby se nepřihlásila na místo Prim do Hladových her, kdyby raději utekla s Hurikánem a rodinou, kdyby nevytáhla v aréně jedovaté bobule, kdyby…
*
Kniha se mi líbila. Autorka píše čtivě a já hltala vše, každou stránku, vše, co Katniss řekla, nebo udělala. Jediné, co se mi nelíbilo, byl konec. Přišel mi velmi divný a dlouho jsem jenom seděla, zírala na knihu a říkala si: to jako vážně? Já jsem tedy doufala v jiný konec, vlastně jsem si závěr knihy představovala úplně jinak a konec mě tedy velice překvapil.
*
Na knize se mi nelíbila smrt většiny postav, podle mě, byla smrt minimálně dvou z nich zbytečná. Na druhou stranu se mi líbilo, jak autorka vyřešila Katnissino „těhotenství“, a proto knihu hodnotím jako 5/5.
*
Jsme vrtkavé, pošetilé bytosti s výjimečným darem ničit samy sebe.