Social Icons

pátek 19. dubna 2013

Recenze: Vesmír (1) - Loď mezi hvězdami

Autor: Beth Revis
Nakladatelství: CooBoo
Rok vydání: 2012
Počet stran: 360
Anotace: Sedmnáctiletá Amy se přidala ke svým rodičům coby „zmrazený pasažér“ na vesmírné lodi Universum a čekala, že se probere na nové planetě o tři sta let později. Nemohla tušit, že její spánek skončí o padesát let dříve a ona se octne ve zcela novém světě mezi hvězdami, ve světě, který si žije podle vlastních pravidel. Amy si brzy uvědomí, že její probuzení nezpůsobilo jen selhání počítače. Někdo z pár tisíců obyvatel vesmírné lodi se ji pokusil zabít...
Pár slov o autorce: Beth Revis se narodila a vyrůstala na úpatí Apalačských hor v Severní Karolíně. Její oblíbený autor všech dob je CS Lewis. Je bývalá učitelka a žije se svým manželem a psem na venkově v Severní Karolíně. Její cíle jsou: procestovat celý svět v 80 dnech, prozkoumat měsíc, a nalezení Narnie.
Beth Revis je autorem nejlépe prodávané NY Times Across the Universe série, publikoval Razorbill Penguin v USA a je k dispozici v 17 zemích. První kniha trilogie, Across the Universe, je "chytře provedený thriller" podle Booklist, a druhá kniha, A Million Sunns, bylo přivítáno LA Times jako "rychlá, akční a s rychlým spádem". Poslední kniha trilogie, bude Shades of Earth vyjde na počátku roku 2013.  (databazeknih.cz)
ISBN:  9781595143976
*
Na knihu Loď mezi hvězdami jsem se opravdu moc těšila, už jenom kvůli tomu, že obálka je jednoduše překrásná.
*
Hlavní hrdinkou a prvním vypravěčem je mladá dívka Amy. Život ji postavil do cesty těžké rozhodnutí – má se nechat zmrazit a cestovat společně se svými rodiči vesmírnou lodí na jinou planetu, nebo žít dál na Zemi se svými přáteli a klukem s tím, že své rodiče už nikdy neuvidí?
Druhým vypravěčem je Syn. Syn je prostě Syn, nemá žádné jméno a neví, kdo jsou jeho rodiče. Jeho jediným cílem je naučit se vše od Otce a později nastoupit na jeho místo – velitel lodi. Vést loď, starat se o všechny lidi na její palubě, zajistit mír a bezpečí všem obyvatelům lodi, to je Synův úkol.
*
Amy se rozhodne nechat svůj dosavadní život za zády a nechá se zmrazit. Společně se svými rodiči se stává postradatelným zmraženým pasažérem lodi Universum. Stane se ale něco nečekaného a Amy někdo odpojí dřív, než loď stihla přistát na planetě. Je rozmražena o devětačtyřicet let a dvě stě šedesát šest dní dříve. Zoufalá Amy se nechce nechat znovu zmrazit, ale to není možné. Na lodi potká Syna, do kterého se zamiluje, spoustu nových přátel v nemocnici, kde prozatím bydlí. Amy ale není jediným rozmraženým, někdo rozmrazí i další lidi, z nich někteří nepřežijí. Amy zjistí mnoho podivných věcí a to, že vše není tak, jak se zdá…
*
Celou tuhle loď drží pohromadě krev a lži, všichni jsou buď zrádci, nebo zrazení.
(str. 355)
*
Na knihu jsem se hodně těšila a musím říct, že mě trochu zklamala.
K hlavní hrdince jsem neměla vůbec žádný vztah. Občas mi i vadily její, některé až hloupé, činy. Nejvíc mě ale zarazilo to, že Amy je přece jenom postradatelná, tudíž může klidně zemřít, protože je navíc a nikdo ji k ničemu nepotřebuje. Jak někdo někoho může označit za postradatelného?
Nejvíc se mi líbilo vyprávění ze strany Syna. Jeho pasáže byly zajímavé a já se na ně moc těšila. Otce jsem moc v lásce neměla a s jeho postoji i chováním jsem vůbec nesouhlasila.
zdroj
*
Jak může někdo říct, že někdo se slunečními vlasy je postradatelný?
(str. 62)
*
Děj je vyprávěn ze dvou pohledů – Amy a Syna. Na začátku se z pohledu Amy nic neděje, protože je zmražena v komoře a pouze přemýšlí o tom, kolik času mohlo uběhnout, jestli už jsou její přátelé třeba dávno mrtví a jestli není mrtvá i ona. Vyprávění z pohledu Syna je zajímavější, protože jako dlouholetý pasažér a vůdce lodi Universum, se zde lépe orientuje, a tak děj plyne lépe než u Amy, která se u všeho zastavuje, a snaží se vše zjistit.
*
Třeba tajemství hvězd neznamená, že musí být člověk sám.
(str. 358)
*
Celkem byl děj plynulý, až na nějaká hluchá místa. Klasická milostná zápletka, kdy chtějí být dva milenci spolu, ale nemůžou, protože ona se naprosto liší od ostatních.
Musím říct, že jsem od knihy očekávala trochu víc. Rozuzlení zápletky, kdo vlastně odpojuje všechny zmražené, mě ani moc nešokovalo, spíš jsem v půlce knihy už tušila, kdo by to mohl být. Nakonec jsem se rozhodla pro 4/5.

*
Tohle je tajemství hvězd, říkám si. Nakonec jsme vždycky sami. I když se zdá, že je vám někdo blízký, nikdy se vás nedotkne.
(str. 351)

13 komentářů:

  1. Tiež som bola mierne sklamaná z knihy. Prvých 150 strán ma skoro vôbec nebavilo a vadilo mi rýchle striedanie pohľadov postáv.
    Nápad je ale skvelý a rada by som predsa len 2ku 8)

    OdpovědětVymazat
  2. Právě jsem.si ji donesla z knihovny. Naštěstí od ní moc neočekávám. Tak mě třeba překvapí ;-)

    OdpovědětVymazat
  3. Přemýšlím, že si ji koupím. Už dlouho nad tím přemýšlím. Po přečtení recenze je rozhodnuto - kupujuuuu !! :DD Fakt si mě na ni navnadila :D

    OdpovědětVymazat
  4. Jsem šťastnááá :) konečně se tenhle poklad blízká i v mojí knihovničce a snad v nejbližší době přibudou i oba další díly =)

    OdpovědětVymazat
  5. téma cestovania vesmírom a uzavreté generácie na palube vesmírnej lode - takéto sci-fi témy ma vždy bavili. niečo podobné (aj keď predsalen iné) bolo aj v knihe Andymon (Angela a Karlheinz Steinmüllerovci) - je to starinka (ale v antikvariátoch sa ešte dá nájsť)

    OdpovědětVymazat
  6. I když tě kniha nenadchla úplně, jak sis představovala (mě taky ne), tak neváhej a pusť se do druhého dílu :D Já udělala to samé a rozhodně toho nelituji. Druhá kniha to vynahradí ;) a už se nemůžu dočkat už přečtu třetí.

    OdpovědětVymazat
  7. Celou sérii mám doma a je to moc krásné mít ji v celé kráse ve svojí knihovně =)

    OdpovědětVymazat
  8. Z téhle knihy jsem byla trošku rozpačitá jestli si má líbit nebo ne, hlavně na začátku knihy. Potom se to zlepšilo ale i tak nic moc zatím. Uvidím jaký bude druhý díl.

    OdpovědětVymazat
  9. Skvěle napsaná knížka, moc mě to bavilo. Už se chystám číst druhý díl, tak doufám že to bude stejně dobré :)

    OdpovědětVymazat
  10. Tuhle knížku si už dlouho chci přečíst. :)

    OdpovědětVymazat
  11. Na tu knihu jsem se chystala, tak teď nevím. :D

    OdpovědětVymazat
  12. Tak toto je brutálne skvelá knižka. Mne sa veľmi, veľmi páčila. :) Odporúčam. :)
    Recenzia je super. :)

    OdpovědětVymazat
  13. Knižku mám doma, ale ešte som ju nečítala, takže o nej môžem povedať len, že má nádhernú obálku. :)

    OdpovědětVymazat

 

Rozečtené série

Across the Universe by Beth Revis Alex Craft by Kalayna Price Black Dagger Brotherhood by J.R. Ward Blue Bloods by Melissa de la Cruz The Chemical Garden by Lauren Destefano Codex Alera by Jim Butcher Dark-Hunter by Sherrilyn Kenyon Daughter of Smoke and Bone by Laini Taylor The Demonata by Darren Shan Divergent by Veronica Roth Evernight by Claudia Gray Fallen by Lauren Kate Fifty Shades by E.L. James Firelight by Sophie Jordon Hercule Poirot by Agatha Christie Hex Hall by Rachel Hawkins House of Night by P.C. Cast & Kristin Cast Hush, Hush by Becca Fitzpatrick If I Stay by Gayle Forman The Immortals by Alyson Noel Inheritance by Christopher Paolini The Iron Druid Chronicles by Kevin Hearne Iron Fey by Julie Kagawa Kate Daniels by Ilona Andrews Mara Dyer by Michelle Hodkin Mercedes Thompson by Patricia Briggs The Morganville Vampires by Rachel Caine The Mortal Instruments by Cassandra Clare Night Huntress by Jeaniene Frost Revenants by Amy Plum Ruby Red Trilogy by Kerstin Gier The Secret Circle by L.J. Smith The Seven Kingdoms by Kristin Cashore Twilight by Stephenie Meyer Under the Never Sky by Veronica Rossi Unearthly by Cynthia Hand Vampire Academy by Richelle Mead The Wolves of Mercy Falls by Maggie Stiefvater

Přečtené série

Harry Potter by J.K. Rowling The Hunger Games by Suzanne Collins Matched by Ally Condie Millennium by Stieg Larsson Nightshade by Andrea Cremer Percy Jackson and the Olympians by Rick Riordan The Selection by Kiera Cass

Oblíbené série

Alex Craft by Kalayna Price The Demonata by Darren Shan The Chemical Garden by Lauren Destefano Codex Alera by Jim Butcher Dark-Hunter by Sherrilyn Kenyon Harry Potter by J.K. Rowling Hercule Poirot by Agatha Christie The Hunger Games by Suzanne Collins Hush, Hush by Becca Fitzpatrick If I Stay by Gayle Forman Inheritance by Christopher Paolini Iron Fey by Julie Kagawa Millennium by Stieg Larsson Percy Jackson and the Olympians by Rick Riordan Ruby Red Trilogy by Kerstin Gier Vampire Academy by Richelle Mead

Jsem v týmu

The Chemical Garden by Lauren Destefano Fallen by Lauren Kate Firelight by Sophie Jordon Hex Hall by Rachel Hawkins House of Night by P.C. Cast & Kristin Cast The Hunger Games by Suzanne Collins Hush, Hush by Becca Fitzpatrick Iron Fey by Julie Kagawa Matched by Ally Condie Mercedes Thompson by Patricia Briggs The Mortal Instruments by Cassandra Clare Night Huntress by Jeaniene Frost Nightshade by Andrea Cremer The Selection by Kiera Cass Slide by Jill Hathaway Twilight by Stephenie Meyer Under the Never Sky by Veronica Rossi Unearthly by Cynthia Hand Vampire Academy by Richelle Mead The Vampire Diaries by L.J. Smith
 
Blogger Templates