Social Icons

čtvrtek 4. dubna 2013

Recenze: Padesát odstínů šedi (1) - Padesát odstínů šedi

Autor: E.L.James
Nakladatelství: XYZ
Datum vydání: 2012
Počet stran: 610
Anotace: Padesát odstínů šedé (Fifty Shades of Grey) je první díl erotické trilogie, kterou napsala E. L. James a zaujala tak čtenáře po celém světě. Studentka literatury Anastasia Steel má za úkol zpracovat rozhovor s úspěšným a bohatým podnikatelem Christianem Greyem (Grey = angl. šedý, odtud název knihy 50 odstínů šedé) Na domluvenou schůzku přijde muž, který Anastasii neuvěřitelně přitahuje. Je okouzlující, krásný, neuvěřitelně chytrý, svůdný a hrozivý. Nezkušená a nevinná dívka poprvé zažívá pocit, že nějakého muže chce. Z jedné strany ji odrazuje jeho záhadná rezervovaná osobnost a z druhé strany se mu strašně touží přiblížit. Starší a zkušený Christian není schopen odolat klidné kráse, důvtipu a nezávislému duchu mladé dívky. Ať chce nebo ne, musí si přiznat - touží po ní, chce ji...ale za svých vlastních podmínek. Anastasia je šokovaná i vzrušená Christianovými nezvyklými erotickými chutěmi. Váhá, ale není schopná mu odolat. Vášnivý živočišný vztah odkrývá jejich tajemství i temné sexuální touhy.
Pár slov o autorce: Erika Mitchell se narodila roku 1963 v Londýně a je známa více pod svým
pseudonynem E. L. James. Je autorkou bestselleru erotického románu Padesát odstínů šedi (Fifty Shades of Grey). Původně pracovala jako vedoucí pracovník v televizi. Nyní žije v západním Londýně se svým manželem, scénáristou a režisérem Niallem Leonardem a se svými dvěma syny.
V roce 2012 byla dle Time Magazine zařazena na seznam "100 nejvlivnějších lidí světa". (databazeknih.cz)
ISBN 9788073887056


*
Knihu jsem si chtěl přečíst hlavně proto, že jsem na ni slyšela hodně rozporuplné názory. Někomu se kniha líbila a někomu zas ne. Proto jsem si ji chtěla přečíst a udělat si na ní vlastní názor, o který se teď s vámi podělím :)
*
Anastasie Steel je 21letá studentka, která je neuvěřitelně stydlivá, červená se opravdu při každé jednoduché sexuální narážce. Ačkoliv je velmi inteligentní a pěkná, nemá žádnou sebedůvěru. Neustále se sama sebe ptá, jestli je pro Christiana dost dobrá a proč je Christian právě s ní, a proč si místo ní nenajde někoho lepšího.
Christian Grey je opravdový Pan dokonalý. Bohatý velkopodnikatel, s vlastní helikoptérou, obřím domem, ve kterém má ukrytou "tajnou" červenou místnost, kde provozuje BDSM. Je naprosto posedlý kontrolou jak své velké obchodní společnosti, tak lidí okolo sebe.
*
Ana je svojí nemocnou kamarádkou požádána, aby udělala rozhovor s bohatým panem Greyem. Aně se Christian zalíbí, nemůže od něj vůbec odtrhnout oči. I přes to, že je Christian nebezpečný a Anu varuje, nemůžou bez sebe žít. Ana nakonec souhlasí i s tím, že bude s ním provozovat BDSM. Začíná tak pomalu objevovat novou temnou stranu Christianovi osobnosti. Dokáže jejich vztah vydržet?
zdroj
*
Ana je opravdu nereálná hlavní hrdinka. Většinu času, díky svému červenání, připomíná rajče. Opravdu dokonale se podobá Belle. Obě totiž většinu času přemýšlí o tom, jestli jsou pro své protějšky dost dobré.
Další, ale ani ne tak postavou, je vnitřní bohyně, která je opravdu otravná. Když jsem poprvé četla recenzi na tuto knihu, vůbec jsem nechápala, proč si na ni všichni tak stěžují. Vnitřní bohyně je něco jako svědomí (nebo miniaturní človíček v Anině pidi mozečku), která dokonale vyjadřuje Aniny pocity a touhy. Ze začátku, mi to přišlo vcelku zajímavé, ale jakmile se začala vnitřní bohyně objevovat na každé stránce asi milionkrát, myslela jsem, že knihu prohodím oknem.
zdroj
Christian je úchylný a zvláštní. Jeho neustálé napomínání Any, aby jedla, se mi zdálo otravné. Kdyby mě
pořád někdo napomínal, že nejím, asi bych ho brzo zabila. 
*
Bacha! Tady se tvrdě šuká!
*
Sex je opravdu na každé stránce. Christian je na Anu neustále připravený a dokazuje ji to opravdu všude.
Jak už bylo výše několikrát opakováno, Christian se opravdu vyžívá v praktikách BDSM. Pokud o nich nic moc nevíte, nevadí, protože Ana taky ne. Proto je v knize vše vysvětleno a popsáno, jak pro blbce (jako je Ana).
*
Většina lidí, si stěžuje, že v knize není žádný děj. Nechápu, co čekali. Vždyť už na obálce je napsáno, že se jedná o erotický román, tak tam asi těžko bude 600 stránkový děj 10 stránek sexu. Pokud je to erotický román, je to přesně naopak :D
*
Pokud bych knihu měla ohodnotit, tak je jasné, že plný počet bodů asi nedostane. Kniha je zajímavá, má složitý děj plný sexu, občas se to sice trošku vleče. Autorka má trošku omezenou slovní zásobu a většina pasáží je skoro stejná.
4/5

*
"Protože se mnou život vyjebal, Anastasie. Všechno, co ze mě zbylo, je padesát různých odstínů šedi."
*
Jistě už víte, že Padesát odstínů šedi bude i zfilmováno. Já se i docela těším a doufám, že to udělají tak, aby byl film přístupný od 17 nebo 18, jinak by to bylo opravdu o ničem :D :D :D :)

17 komentářů:

  1. Tak BDSM jsem tam opravdu nenašla :D :D

    OdpovědětVymazat
  2. :) Mám celkem podobný názor. Vnitřní bohyně byla prostě nejhorší. Po dočtení prvního dílu se mi do druhého ani moc nechtělo. Nebýt toho konce, tak si druhý díl ani nekoupím. :D

    OdpovědětVymazat
  3. Nikola: ten konec jsem tak nějak čekala :D :D a na druhý díl se moc těším :)

    OdpovědětVymazat
  4. S týmto hodnotením súhlasím a mne osobne sa viacej páčil druhý diel.

    OdpovědětVymazat
  5. Vnitřní bohyně byla na zabití! Ostatní díly jsem četla v aj a už mi nepřišly tak moc na facku:-D zajímalo by mě, jestli to bylo jazykem nebo tím, že jsou lepší :-D

    OdpovědětVymazat
  6. Od této knihy jsem asi očekávala hodně a pak mě čekalo strašně zklamání.. Měla jsem chuť po čtvrtině knihu zavřít a už nikdy neotevřít :D.. Dobře, tak myšlenka možná dobrá, ale jako mě tak strašně a fakt strašně moc štvala hlavní hrdinka :/.. To byla taková .... :D. No co jsem tak četla, tak je prý už druhý díl o něco lepší, takže vůbec nevím, jestli si ho pořizovat.. možná počkám, jestli mi ho někdo nekoupí nebo tak, protože svoje peníze do toho vrážet nebudu :D

    OdpovědětVymazat
  7. názor si spravím po prečítaní... ale snáď to nebude ako príručka... :)

    OdpovědětVymazat
  8. Tenhle díl mě moc nebavil, uvidím jaká bude dvojka. Ale i celkově mě kniha nijak neoslovila.

    OdpovědětVymazat
  9. No, je vidět, že se ti kniha i přes kritiku ostatních i tak trochu zalíbila. Ale já nad ní stále váhám :/

    OdpovědětVymazat
  10. Tuhle knihu buď miluješ a nebo nenávidíš, myslím, že jinak to nejde.

    OdpovědětVymazat
  11. Četla jsem zatím jen první díl, ale vcelku se mi to líbilo.

    OdpovědětVymazat
  12. Co se týká tohoto dílu, tak se mi až tak moc nelíbil. Dvojku jsem četla v angličtině a bylo tam sice něco co jsem si musela dohledat abych to přesně přeložila :)
    ale líbila se mi o dost víc

    OdpovědětVymazat
  13. Už ju mám doma, dúfam že nesklame. :)
    Pekná rec.

    OdpovědětVymazat
  14. Mně tahle série ani knížka příliš nevadila, jen mě mrzela ta slovní zásoba, že se příliš opakuje. U Any jsem si taky vzpomněla na Bellu... =D Ale tak nějak jsem to očekávala a na film jsem zvědavá ;). Víc mě asi zaujala dvojka či trojka :).

    OdpovědětVymazat
  15. presne , najhoršie je že všetky hlášky sa opakujú .. autorka by mala viac čítať ! :DDD ale celkovo je to podľa mňa dobrá kniha , čo je zrejmé už podľa počtu predaných kníh a že to chcú vôbec sfilmovať ..:-)

    OdpovědětVymazat
  16. O této knížce mi pořád mluví kamarádky a jednu dobu to totálně jelo. Jsem asi jediná, která tuhle knížku nepřečetla, možná by to chtělo změnit:)

    OdpovědětVymazat
  17. Ze zvědavosti jsem "přečetla" oba dva díly. Právě pro ty rozporuplné reakce v různých diskuzích na internetu. Nejsem v žádném případě puritánka, ale pasáže s popisem sexu a "mučení" jsem zaměrně! přeskakovala.
    Každopádně mé dojmy z knih jsou vesměs negativní a jednalo se opravdu o nudné čtení. Z toho důvodu jsem vlastně ani celý třetí díl ještě nedočetla :D.

    OdpovědětVymazat

 

Rozečtené série

Across the Universe by Beth Revis Alex Craft by Kalayna Price Black Dagger Brotherhood by J.R. Ward Blue Bloods by Melissa de la Cruz The Chemical Garden by Lauren Destefano Codex Alera by Jim Butcher Dark-Hunter by Sherrilyn Kenyon Daughter of Smoke and Bone by Laini Taylor The Demonata by Darren Shan Divergent by Veronica Roth Evernight by Claudia Gray Fallen by Lauren Kate Fifty Shades by E.L. James Firelight by Sophie Jordon Hercule Poirot by Agatha Christie Hex Hall by Rachel Hawkins House of Night by P.C. Cast & Kristin Cast Hush, Hush by Becca Fitzpatrick If I Stay by Gayle Forman The Immortals by Alyson Noel Inheritance by Christopher Paolini The Iron Druid Chronicles by Kevin Hearne Iron Fey by Julie Kagawa Kate Daniels by Ilona Andrews Mara Dyer by Michelle Hodkin Mercedes Thompson by Patricia Briggs The Morganville Vampires by Rachel Caine The Mortal Instruments by Cassandra Clare Night Huntress by Jeaniene Frost Revenants by Amy Plum Ruby Red Trilogy by Kerstin Gier The Secret Circle by L.J. Smith The Seven Kingdoms by Kristin Cashore Twilight by Stephenie Meyer Under the Never Sky by Veronica Rossi Unearthly by Cynthia Hand Vampire Academy by Richelle Mead The Wolves of Mercy Falls by Maggie Stiefvater

Přečtené série

Harry Potter by J.K. Rowling The Hunger Games by Suzanne Collins Matched by Ally Condie Millennium by Stieg Larsson Nightshade by Andrea Cremer Percy Jackson and the Olympians by Rick Riordan The Selection by Kiera Cass

Oblíbené série

Alex Craft by Kalayna Price The Demonata by Darren Shan The Chemical Garden by Lauren Destefano Codex Alera by Jim Butcher Dark-Hunter by Sherrilyn Kenyon Harry Potter by J.K. Rowling Hercule Poirot by Agatha Christie The Hunger Games by Suzanne Collins Hush, Hush by Becca Fitzpatrick If I Stay by Gayle Forman Inheritance by Christopher Paolini Iron Fey by Julie Kagawa Millennium by Stieg Larsson Percy Jackson and the Olympians by Rick Riordan Ruby Red Trilogy by Kerstin Gier Vampire Academy by Richelle Mead

Jsem v týmu

The Chemical Garden by Lauren Destefano Fallen by Lauren Kate Firelight by Sophie Jordon Hex Hall by Rachel Hawkins House of Night by P.C. Cast & Kristin Cast The Hunger Games by Suzanne Collins Hush, Hush by Becca Fitzpatrick Iron Fey by Julie Kagawa Matched by Ally Condie Mercedes Thompson by Patricia Briggs The Mortal Instruments by Cassandra Clare Night Huntress by Jeaniene Frost Nightshade by Andrea Cremer The Selection by Kiera Cass Slide by Jill Hathaway Twilight by Stephenie Meyer Under the Never Sky by Veronica Rossi Unearthly by Cynthia Hand Vampire Academy by Richelle Mead The Vampire Diaries by L.J. Smith
 
Blogger Templates