Recenze: Manželská smlouva

Manželství s miliardářem (1) - Manželská smlouva
Autorka: Jennifer Probstová
Nakladatelství: Ikar
Rok vydání: 2013
Počet stran: 224
Anotace: Aby zachránila dům, pomůže Alexe už asi jen kouzlo. V životě by jí však nenapadlo, že jedno takové jí do cesty přičaruje staršího bratra její nejlepší kamarádky – a mocného muže, který jí zlomil srdce. Miliardář Nicholas Ryan sice v institut manželství nevěří, ale aby se mohl stát dědicem rodinné společnosti, potřebuje sehnat manželku. A to rychle. Když se dozví, že sestřina dávná kamarádka má finanční trable, dá Alexe odvážnou nabídku. Má to být manželství s jednoduchými pravidly: nezaplést se, nezamilovat se a jeden rok předstírat pár. Je to jen obchod. To přece nemůže být tak těžké zvládnout, ne?

Pár slov o autorce: Svůj první příběh s milostnou zápletkou napsala Jennifer Probstová ve dvanácti letech. Přečetla ho sice jen svojí tehdejší třídní učitelce, ale sama říká, že od té doby už nemohla s psaním přestat. Jennifer Probstová se proslavila především jako autorka erotických romancí ze současnosti a její knihy se pravidelně objevují na špicích prestižních žebříčcích bestsellerů New York Times, USA Today a Wall Street Journal. Manželská smlouva (The Marriage Bargain), která je prvním dílem volné „manželské“ série (dále The Marriage Trap a The Marriage Mistake z roku 2012 a The Marriage Merger z letošního roku), byla v první desítce nejlepších knih Amazonu za rok 2012. (zdroj)
ISBN 978-80-249-2190-7

*
Knihu jsem měla už dlouho na svém seznamu to-read a když jsem ji uviděla v knihovně, byla to láska na první pohled! Nadšeně jsem si ji vypůjčila a hrdě nesla domů. Jednalo se zatím o nejlepší úlovek z naší malé knihovny! :)
*
Hlavní hrdinka Alexa vlastní malé knihkupectví o němž vždy snila. Má milující rodinu, ale potřebuje chlapa, který bude: 1. Fanoušek Mets 2. Miluje knihy, umění a poezii 3. Je zastáncem monogamie 4. Chce děti 5. Umí mluvit se ženou 6. Miluje zvířata 7. Ctí morální kodex a je upřímný 8. Dobrý milenec 9. Má silný vztah k rodině 10. Má 150 000 dolarů. Ano, Alexa je ve finanční tísni a zoufale potřebuje zazobaného muže. Peníze ovšem nechce pro sebe, ale pro své rodiče, kteří musí splatit vysoké účty.
Nick má podobný problém. Potřebuje manželku, aby splnil poslední vůli svého strýce Earla a zdědil firmu. Jeho manželka musí být: 1. Žena, která mě nemiluje 2. Žena, se kterou netoužím spát 3. Žena, která nemá rozvětvenou rodinu 4. Žena, která nemá žádná zvířata 5. Žena, která nechce děti 6. Žena, která má nezávislou kariéru 7. Žena, která bude vztah považovat za obchodní dohodu 8. Žena, která není příliš citově založená ani impulzivní 9. Žena, které můžu věřit.
*
Alex a Nick se znají od dětství. Oba jsou hodně rozdílný. Nick nechce děti, nevěří na lásku a nemá rád
zvířata. Alexa chce mít romantického muže, sní o velkém domě a spoustě dětí. Nickova mladší sestra a velká náhoda je svede dohromady... Nick se rozhodne nabídnout Alex smlouvu, ze které budou mít oba užitek. Ta souhlasí a navrhne i další podmínky - Nick nesmí spát s jinými ženami, když Alexa nesmí spát s jinými muži; svatba musí být velkolepá a Nick musí navštívit Alexiny rodiče, aby nepojali podezření. Alexa si posléze od něj vezme potřebné peníze a daruje je rodičům. Nick si ale myslí, že je využila pro vlastní účely.
Mezi oběma hrdiny to jiskří od první chvíle, ale ti si odmítají tento fakt přiznat. Nicka párkrát navštíví bývalá přítelkyně modelka Gabriella, která je zoufalá z toho, že si Nick nevzal ji ale Alex. Gabriella žárlí na Alexu a Alexa na ni. Stejně tak Nick žárlí na svého obchodního partnera Conteho svádícího Alexu.
Jak to mezi hlavními hrdiny dopadne? Půjde čistě o obchod? Dokážou společně vydržet jeden rok, aniž by se nerozešli nebo neskončili v posteli?
*
Alexa je jako hlavní hrdinka skvělá. Nechová se naivně ani hloupě, nevzdychla po Nickovi na každé straně, ale hlavně, má svou vlastní hlavu! Líbilo se mi, že měla svůj vlastní názor a chtěla jej prosadit, že si uměla dupnout (na rozdíl od ostatních hrdinek podobných knih).
Alexa se chová jinak, než ostatní dívky, na které byl Nick zvyklý. Nejí pouze saláty, raduje se i z maličkostí, nenosí nejnovější  výkřiky módy, nevyužívá jeho peníze a ani výhod manželky bohatého muže.
Nick byl také úžasný. Líbilo se mi, jak si Alex dobíral. Protože ji znal už od dětství, ze začátku příběhu ji srovnával s malou Alex, kterou kdysi denně vídával.
*
Mezi dvojicí to začíná jiskřit už po pár stránkách. Vtipnými dialogy se kniha jen hemží a hrdinové chrlí narážky jak na běžícím pásu. Během pár kapitol jsem byla přesvědčená, že Nick s Alexou se k sobě dokonale hodí. Vždy když se k sobě dostali až moc blízko narušila autorka tuto kouzelnou chvíli a hrdinové se od sebe zase odtáhli. Takových momentů je v knize několik a já si kvůli tomu málem vyškubala všechny vlasy. Zvědavost mě ale donutila číst dál a během jednoho dne jsem příběh dočetla.
*
Zápletka je jednoduchá, avšak kniha byla skvělá. Byla jsem z ní opravdu nadšená. Od knihy jsem tolik neočekávala, spíš jsem si myslela, že se bude jednat o román na způsob Padesáti odstínů, ale teď si uvědomuji svou chybu, že tuto knihu nemůžu s Fifty srovnávat.
*
Zasloužených 5/5. Doporučuji!

Zdroj: 1,2