Social Icons

úterý 18. srpna 2015

Recenze: Frederik Broman (4) - Krvavá lázeň (RC)

Autor: Hakan Östlundh
Nakladatelství: Baronet
Rok vydání: 2015

AnotaceKriminální inspektor Fredrik Broman leží v bezvědomí v záchranářském vrtulníku vysoko nad Baltským mořem. Utrpěl těžká poranění hlavy a nikdo neví, jak to s ním dopadne.  Tři týdny před tím byli na statku v Levide nalezeni dva mrtví. Žena, zavražděná jediným bodnutím, a muž, zmasakrovaný k nepoznání. V okamžiku objevení leželi na zkrvavených luxusních parketách v přepychovém obývacím pokoji už dva dny.
Arvid Traneus, majitel domu, se před nedávnem vrátil domů po několika letech v Japonsku, kde pracoval jako konzultant velké, úspěšné firmy. Zpočátku se předpokládalo, že právě on je oním zavražděným mužem. Žena po jeho boku byla identifikována jako Kristina Traneusová, jeho manželka. 
Záhy se ale ukáže, že v tratolišti krve neleží Arvid Traneus, nýbrž jeho bratranec, a tak vyšetřování nabírá nový směr. Podezřelí však mizejí beze stop. Vypjaté rodinné drama s rozuzlením až na samém konci napínavého, nervy drásajícího příběhu. Krvavá lázeň je čtvrtým dílem v sérii kriminálních příběhů Håkana Östlundha o inspektoru Bromanovi, jedná se však o naprosto samostatný příběh
Pár slov o autorovi: Håkan Östlundh (nar. 1962) vystudoval politologii, už od mládí však snil o tom stát se spisovatelem. Začínal jako novinář, později se stal scénáristou. Díky úspěchu jeho detektivních románů o gotlandském kriminalistovi Fredriku Bromanovi se však dnes zařadil mezi deset nejčtenějších švédských autorů detektivek, jehož knihy jsou vydávány i v USA a mnoha zemích Evropy. S rodinou žije střídavě ve Stockholmu a na Gotlandu, kde tráví celé léto. (zdroj)
ISBN 978-80-269-0138-9

Děkuji knihkupectví Knihcentrum za poskytnutí recenzního výtisku.
*

Knížku jsem si vybrala podle názvu, jelikož mám velmi ráda detektivky, kde je hodně krve a mrtvol. Když jsem tedy uviděla titul - Krvavá lázeň, napadlo mě, že by se mohlo jednat o skvělou krvavou detektivku. Předchozí díly od autora Hakana Östlundha jsem nečetla, avšak podle doporučení se tento díl může číst jako standalon. Takže jsem se nadšeně vrhla do čtení.
*
Případ opravdu brutální vraždy vyšetřuje detektiv Frederick Broman, o kterém vypráví i kapitoly které se nevěnují přímo vyšetřování. S Frederickem nás autor seznámil už v minulých dílech, takže jsem se o něm jako o člověku a jeho charakteru moc nedověděla. Občas mi pěkně lezl krkem a nevěděla jsem, co si mám myslet. Kromě něj zde vystupují i postavy z předchozích dílu, vyšetřovatelé a samozřejmě naši podezřelí, ve kterých jsem měla pěkný zmatek. Chvíli mi trvalo, než jsem si ujasnila, kdo je kdo, protože některá jména byla velmi podobná a zpočátku se mi pletla.
*
A teď už k samotnému vyšetřování táhnoucí se celou knihou. Sice mám ráda příběhy, kdy se hned v prvních stránkách nedozvím, kdo je vrah, avšak tato vražda byla poněkud komplikovaná. Na místě vraždy se totiž nalézají dvě osoby, z nichž jedna je velmi znetvořená a není vůbec jasné, o koho se jedná. I po zjištění identity druhé oběti není vyšetřování růžovější a čtenář sleduje neschopnost policie odhalit vraha.
*
Celý příběh je opravdu velmi komplikovaný. Autor zachází hluboko do rodinné historie, seznamuje čtenáře se zbytečnými detaily, které mě opravdu nudily. Jelikož se jedná o mou první knihu od tohoto autora, nevěděla jsem, co od něj mám čekat, avšak jeho styl psaní mě nikterak neoslovil. V příběhu se vyskytuje i pár kostrbatých vět, jindy jsou věty ba i celé odstavce jistým způsobem vyumělkovány. Jako by se autor (nebo je to způsobeno překladem?) snažil co nejsnadněji a zároveň co nejdetailněji popsat okolí. Jinak si ani nedovedu vysvětlit spojení podmračený kůň a jiné.
*
Postavy mě neoslovily. Frederick se mi nelíbil a ani nikdo z podezřelých či rodinných příslušníků. Některé postavy reagovaly přehnaně, chovaly se iracionálně, zkrátka jsem se si nikoho neoblíbila.
*
Z recenze je asi znát, že podle mého názoru kniha nebyla žádná sláva. Jediné, co mě opravdu překvapilo byl vrah. Až do autorova odhalení jsem netušila, kdo jím je, což opravdu oceňuji. Avšak si myslím, že ani sám autor do posledních stránek nevěděl, jak celý případ vyřešit. Jinak si nedokážu některé menší nesouvislosti vysvětlit.
*
Pokud jste fanouškem tohoto autora knížka se vám určitě bude líbit. Bohužel mě knížka neoslovila, a proto ji hodnotím jako 2,5/5.



Ještě jednou děkuji knihkupectví Knihcentrum za poskytnutí recenzního výtisku.
Knihu si můžete objednat zde na stránkách nakladatelství.

Žádné komentáře:

Okomentovat

 

Rozečtené série

Across the Universe by Beth Revis Alex Craft by Kalayna Price Black Dagger Brotherhood by J.R. Ward Blue Bloods by Melissa de la Cruz The Chemical Garden by Lauren Destefano Codex Alera by Jim Butcher Dark-Hunter by Sherrilyn Kenyon Daughter of Smoke and Bone by Laini Taylor The Demonata by Darren Shan Divergent by Veronica Roth Evernight by Claudia Gray Fallen by Lauren Kate Fifty Shades by E.L. James Firelight by Sophie Jordon Hercule Poirot by Agatha Christie Hex Hall by Rachel Hawkins House of Night by P.C. Cast & Kristin Cast Hush, Hush by Becca Fitzpatrick If I Stay by Gayle Forman The Immortals by Alyson Noel Inheritance by Christopher Paolini The Iron Druid Chronicles by Kevin Hearne Iron Fey by Julie Kagawa Kate Daniels by Ilona Andrews Mara Dyer by Michelle Hodkin Mercedes Thompson by Patricia Briggs The Morganville Vampires by Rachel Caine The Mortal Instruments by Cassandra Clare Night Huntress by Jeaniene Frost Revenants by Amy Plum Ruby Red Trilogy by Kerstin Gier The Secret Circle by L.J. Smith The Seven Kingdoms by Kristin Cashore Twilight by Stephenie Meyer Under the Never Sky by Veronica Rossi Unearthly by Cynthia Hand Vampire Academy by Richelle Mead The Wolves of Mercy Falls by Maggie Stiefvater

Přečtené série

Harry Potter by J.K. Rowling The Hunger Games by Suzanne Collins Matched by Ally Condie Millennium by Stieg Larsson Nightshade by Andrea Cremer Percy Jackson and the Olympians by Rick Riordan The Selection by Kiera Cass

Oblíbené série

Alex Craft by Kalayna Price The Demonata by Darren Shan The Chemical Garden by Lauren Destefano Codex Alera by Jim Butcher Dark-Hunter by Sherrilyn Kenyon Harry Potter by J.K. Rowling Hercule Poirot by Agatha Christie The Hunger Games by Suzanne Collins Hush, Hush by Becca Fitzpatrick If I Stay by Gayle Forman Inheritance by Christopher Paolini Iron Fey by Julie Kagawa Millennium by Stieg Larsson Percy Jackson and the Olympians by Rick Riordan Ruby Red Trilogy by Kerstin Gier Vampire Academy by Richelle Mead

Jsem v týmu

The Chemical Garden by Lauren Destefano Fallen by Lauren Kate Firelight by Sophie Jordon Hex Hall by Rachel Hawkins House of Night by P.C. Cast & Kristin Cast The Hunger Games by Suzanne Collins Hush, Hush by Becca Fitzpatrick Iron Fey by Julie Kagawa Matched by Ally Condie Mercedes Thompson by Patricia Briggs The Mortal Instruments by Cassandra Clare Night Huntress by Jeaniene Frost Nightshade by Andrea Cremer The Selection by Kiera Cass Slide by Jill Hathaway Twilight by Stephenie Meyer Under the Never Sky by Veronica Rossi Unearthly by Cynthia Hand Vampire Academy by Richelle Mead The Vampire Diaries by L.J. Smith
 
Blogger Templates