Social Icons

neděle 23. září 2012

Kdo je Darren Shan? 3/4

No tak doufám, že už aspoň trošku konečně víte, o čem je řeč :D.
Protože vždycky když někoho zaslechnu mluvit o upířinách, tak jsem šťastná z toho, že jsem objevila svého člověka (taky někoho kdo miluje knihy a co kdyby měl rád Darrena? :D) ale když se pak na něj zeptám, nikdo neví o čem je řeč :D

Jako nedávno naše učitelka angličtiny. Měli jsme odevzdávat úkol (přes prázdniny jsme měli přečíst knížky v angličtině... no hádejte koho jsem četla :D), později se nás na naše úkoly začala vyptávat a když došlo na mě zeptala se: Darren Shan? Madame Okta? To je kdo? Když jsem přežila infarkt z toho, že učitelka angličtiny nezná nejlépe prodávaného irského autora v Británii, zdvořile jsem odpověděla, že je to irský autor, co píše o upírech.
No nebudu vás zdržovat :D a rovnou vám povím víc o jeho knihách...



Tak jako první budu mluvit o mé nejoblíbenější knize...

Sága Darren Shan



Celá Sága má dvanáct knih. Každá kniha má v asi kolem 150 stránek. Takže vždy když dávám re-reading, mám to během So-Ne přečtené ;) :D

O čem celá sága je?

Nechci vám vyspoilerovat celou ságu, tak aspoň nakousnu první díl :)

Sága Darren Shan je o mladém chlapci, který se jmenuje Darren Shan (to vás nenapadlo co?! :D). Do Darrenova města přijede Cirque du freak (Panoptikum zrůd). Společně se svým nejlepším kamarádem Stevem se do panoptika vydají. Darrenovi se líbí pavoučice Madame Okta, kterou vlastní Larten Hroozley, ale Steve není dvakrát nadšený, protože Mr.Hroozleyho poznal, je to upír.
Protože má Steve rád upíry a chce se stát jedním z nich, požádá Mr.Hroozleyho, aby ho proměnil. Ten ale nesouhlasí, Steve má špatnou krev a nikdy z něj upír nebude. Darrena zase učarovala Madame Okta a tak ji upírovi ukradne. Pavoučice ale kousne Steve a ten pomalu umírá. Darren se rozhodne jít za panem Hroozleym pro proti jed. Mr. Hroozley protijed má, ale chce něco na oplátku, Darren se musí stát jeho pomocníkem.

Můj názor?

Přeskočím to, že Larten Hroozley je nejlepší upír na světě a vrhnu se na děj. Tady si musíme položit důležitou otázku... Co byste udělali vy, kdyby jste mohli zachránit svého nejlepšího přítele? Obětovali byste rodinu, nebo spíš svůj život? Nevím jak vy, ale já odpovím ano.
Celá kniha se mi moc líbila, byla napínavá a Darren je jako spisovatel úžasný. V některých knihách se setkáme s tím, že teen-postavy se chovají buď moc "přezrále" nebo naopak "nedozrále" :D, ale tady tento problém není. Darren se chová opravdu jako pravý teenager, Larten jako starý mrzutý upír (podle Darrena, ale podle mě.... nooo :D <3 :D) a proto tak moc tuhle knihu miluji :))

K zbláznění?! Neeee...


Já tuhle knížku naprosto miluji. Celou ságu jsem přečetla nespočetkrát. Všechny úžasné pasáže mám označené lístečky, abych se k nim mohla vracet. Dokonce jsme se s kamarádkou dohodli, že půjdeme na maškarní ples za postavy z této knihy a hádejte za koho chci jít :D (možná sem dám fotku :D ale jenom pokud se mi povede účes a najdu červenou košili :D)
Naopak film moc ráda nemám. Ano líbí se mi, ale podle mě moc nevychytali děj knihy, protože to důležité a to co činilo knihu napínavou, na vás vybafli hned v prvním díle! (asi bych to přirovnala k filmovému zpracování Eragona). A o postavě Lartena snad ani nebudeme mluvit, protože mě tím totálně naštvali. Lartenovi není (tedy sice je mu 180+ :D) 50-letý děda! V knize je vypadá na něco málo přes 20!

Slovo závěrem....

Takže pokud máte chuť na upířinu, kde se upíři netřpytí, nejsou na dietě... Tohle je to pravé!

Pár mých oblíbených vět... (trošku delších, ale za přečtení to stojí! :D)

"Proč vy si nedáte polívku?" zeptal jsem se pana Hroozleyho, který chroupal chleba suchý.
"Nemám netopýří vývar moc rád." utrousil.
Ruka mi strnula na půli cesty k puse. Rozmočený kousek chleba mi z ní vypadl na stůl.
"Netopýří vývar?" vyjekl jsem.
"No jistě," řekl Gavner, "Z čeho sis myslel, že je?"
*
"Jako učitel byl spravedlivý, ale tvrdý. Když jsem se mu svěřil se svým sklonem ho napodobovat, začal si víc všímat mojí výslovnosti. Kdykoliv mě slyšel třeba říct, "sem" místo "jsem" nebo "vokno" místo "okno", vytrhl mi chlup z nosu!"
"Tomu nevěřím!" zahýkal jsem.
"Je to pravda," potvrdil mi zachmuřeně.
"A to jako pinzetou?"
"Ne prsty."
"Au!"
Pan Hroozley přikývl. "Žádal jsem ho, ať toho nechá, že ho už napodobovat nebudu, ale on nepřestal, protože s čím jednou začne, to chce vždycky dovést do konce. Po několika měsících mi selhaly nervy a vypálil jsem si chlupy rozžhaveným železem, aby mi už nerostly... ne že bych tu metodu někomu doporučoval."
"A co bylo dál?"
Pan Hroozley zrudl. "Začal mi trhat chlupy z ještě citlivějšího místa."
"Odkud?" vyzvídal jsem honem. Zčervenal ještě víc. "Neřeknu, je to hrozně trapné."
(Později jsem se na chvíli ocitl sám se Sebou a zeptal jsem se ho na to. Zlomyslně se zasmál a odpověděl: "Z uší!")
*
Štěkavě se zasmál. "Je spoustu dalších, kdo by tě řídili," souhlasil, "ale kolik z nich by tě zatahalo za ucho kdyby jsi udělal chybu?"
"Moc ne," zakřenil jsem se.
"Berou tě jako knížete," řekl, "zatím co já, tě v první řadě a hlavně beru jako vlezlého malého haranta se sklony v kradení pavouků."
*
"Lartene!" přerušil ho kníže. "Při stopování je to "Vandžo", "Pochode", nebo "Hej, šeredo!" Nebudu tě nutit, aby ses přede mnou plazil!"
"Tak dobře," pan Hroozley se zakřenil, "šeredo."


Tak gratuluji, pokud jste to dočetli až jsem. Byla bych šťastná, pokud Vás tento článek přesvědčil, abyste si knížky přečetli. No a pokud ne, tak se zlobit nebudu :) (běda tomu kdo nezačne číst Darrena! :D)

Taky vidím, že jsem se trošku rozepsala, tak v dalším článku (opravdu poslednímu! :D) napíšu jeho další jeho knihy - Sága Larten Crepsleyho, Demonata, The City Trilogy, Zom-B, Lady of Shades, The Thin Executioner a Koyasan




*


Animačka na závěr ;)))







Žádné komentáře:

Okomentovat

 

Rozečtené série

Across the Universe by Beth Revis Alex Craft by Kalayna Price Black Dagger Brotherhood by J.R. Ward Blue Bloods by Melissa de la Cruz The Chemical Garden by Lauren Destefano Codex Alera by Jim Butcher Dark-Hunter by Sherrilyn Kenyon Daughter of Smoke and Bone by Laini Taylor The Demonata by Darren Shan Divergent by Veronica Roth Evernight by Claudia Gray Fallen by Lauren Kate Fifty Shades by E.L. James Firelight by Sophie Jordon Hercule Poirot by Agatha Christie Hex Hall by Rachel Hawkins House of Night by P.C. Cast & Kristin Cast Hush, Hush by Becca Fitzpatrick If I Stay by Gayle Forman The Immortals by Alyson Noel Inheritance by Christopher Paolini The Iron Druid Chronicles by Kevin Hearne Iron Fey by Julie Kagawa Kate Daniels by Ilona Andrews Mara Dyer by Michelle Hodkin Mercedes Thompson by Patricia Briggs The Morganville Vampires by Rachel Caine The Mortal Instruments by Cassandra Clare Night Huntress by Jeaniene Frost Revenants by Amy Plum Ruby Red Trilogy by Kerstin Gier The Secret Circle by L.J. Smith The Seven Kingdoms by Kristin Cashore Twilight by Stephenie Meyer Under the Never Sky by Veronica Rossi Unearthly by Cynthia Hand Vampire Academy by Richelle Mead The Wolves of Mercy Falls by Maggie Stiefvater

Přečtené série

Harry Potter by J.K. Rowling The Hunger Games by Suzanne Collins Matched by Ally Condie Millennium by Stieg Larsson Nightshade by Andrea Cremer Percy Jackson and the Olympians by Rick Riordan The Selection by Kiera Cass

Oblíbené série

Alex Craft by Kalayna Price The Demonata by Darren Shan The Chemical Garden by Lauren Destefano Codex Alera by Jim Butcher Dark-Hunter by Sherrilyn Kenyon Harry Potter by J.K. Rowling Hercule Poirot by Agatha Christie The Hunger Games by Suzanne Collins Hush, Hush by Becca Fitzpatrick If I Stay by Gayle Forman Inheritance by Christopher Paolini Iron Fey by Julie Kagawa Millennium by Stieg Larsson Percy Jackson and the Olympians by Rick Riordan Ruby Red Trilogy by Kerstin Gier Vampire Academy by Richelle Mead

Jsem v týmu

The Chemical Garden by Lauren Destefano Fallen by Lauren Kate Firelight by Sophie Jordon Hex Hall by Rachel Hawkins House of Night by P.C. Cast & Kristin Cast The Hunger Games by Suzanne Collins Hush, Hush by Becca Fitzpatrick Iron Fey by Julie Kagawa Matched by Ally Condie Mercedes Thompson by Patricia Briggs The Mortal Instruments by Cassandra Clare Night Huntress by Jeaniene Frost Nightshade by Andrea Cremer The Selection by Kiera Cass Slide by Jill Hathaway Twilight by Stephenie Meyer Under the Never Sky by Veronica Rossi Unearthly by Cynthia Hand Vampire Academy by Richelle Mead The Vampire Diaries by L.J. Smith
 
Blogger Templates