RC: Recenze: Zakázaná přitažlivost

Bavettovi - Zakázaná přitažlivost (3)
Autorka: Kateřina Petrusová
Nakladatelství: Fragment
Rok vydání: 2014
Počet stran: 304
Anotace: Senátorova dcera Emily má po krk života ve skleníku a potají odjede do New Yorku. Záhy je však vypátrána a musí se rozhodnout: buď se vrátí domů, nebo zůstane, ale pod stálou ochranou nepřístupného bodyguarda Henryho Trovata. Emily je rozhodnutá Henryho přesvědčit, aby ji nechal být, vše jim však začnou komplikovat city a především děsivý vánoční dárek, který jí pošle neznámý šílenec. Překoná láska tak odlišných lidí věkový a společenský rozdíl, nebezpečí, které Emily hrozí, a především Henryho zločineckou minulost?
Pár slov o autorce: Kateřina Petrusová se narodila 23. března 1982 v Pardubicích. Své první dvě povídky napsala ve čtrnácti letech. Další přišly o tři roky později, kdy se zúčastnila literárních soutěží. Hned potom šlo psaní opět k ledu, dokud nenarazila na plno stějně nadšených pisatelek. Tentokrát už toho nenechala a vyklubala se z toho její knižní prvotina s názvem Nebezpečná láska. V současné době žije v Pardubicích se svým manželem a dvěma dcerami.
ISBN 978-80-253-2049-5
Ukázka z knih

Děkuji nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku.

Jakmile jsem zjistila, že vyjde další díl ze série Bavettových od skvělé české autorky Kateřiny Petrusové, byla jsem vážně nadšená! První dva díly se mi opravdu moc líbily a já se těšila, co si autorka pro své čtenáře připravila tentokrát. Několik prvních kapitol jsem již četla na  bez-hranic, kde autorka svou (původně) povídku publikovala. Už tehdy se mi příběh Henryho a Emily moc líbil. A když jsem později dostala do rukou recenzní výtisk Zakázané přitažlivosti, který jsem si pak nechala i podepsat, byla jsem blahem bez sebe!
*
Vypravěči příběhu jsou senátorova dcera Emily a bodyguard Henry. Ano, čtete správně. V této knize se pohledy na dějovou linii budou střídat, a to hned z ženského do mužského pohledu.
Emily má už plné zuby života se svou rodinou s bodyguardy za zády. Je přece dospělá a soběstačná žena, nepotřebuje hlídání jako nějaké malé dítě, přece se umí sama o sebe postarat. Chce jít po ulici jako normální člověk, aniž by ji zastavovali fotografové, či zvědaví kolemjdoucí... najít si normální práci a žít normální život, zkrátka zapadnout a přestat žít podle otcových pravidel, které by měla dokonalá senátorova dcera splňovat.
Henry, přezdívaný plyšák, je její nový bodyguard. Život pro něj nebyl peříčko. Jako malý žil na ulici, odkud ho zachránil italský mafián, jejíž rodině je Henry loajální až doteď. Proto se rozhodl přijmout nabídku svého šéfa Roberta Bavetti, hlídat a nějakým způsobem zastrašit senátorovu holčičku.
Pro Henryho snadný úkol, ale Emily se nevzdává a tvrdě si jde za svým - žít normálně.
*
"Najal ho, protože si myslel, že mě vyděsí," vysvětlila jsem."Představoval si to tak, že přijedu, uvidím, kdo mě má hlídat, zaječím, vrhnu se kolem senátorovic krku a nechám se odvléct domů, kde mi řekne, abych už nic takového nikdy nezkoušela."
(str.77)
*
Senátor dá své dceři ultimátum - buď se okamžitě vrátí, nebo jí bude přidělen bodyguard. Emily nakonec přijímá otcovu nabídku a během chvíle se setkává s Henrym. Je jí naprosto jasné, že takový hromotluk se jen tak zahnat nedá. Rozhodne se mu proto dělat různé naschvály, avšak Henry si vše nechá líbit. Emily mu leze na nervy, ale nedá na sobě nic znát. Konečně mu také dochází, že Emily není žádný rozmazlený spratek, jak očekával, ale odhodlaná a navíc neuvěřitelně krásná žena. Vše se ale začne komplikovat a celou situaci ohrozí i děsivý vánoční dárek, který Emily poslal anonymní šílenec...
*
Poučení? Salátem se bodyguard zahnat nedá.
(str. 18)
*
Emily mě opravdu překvapila. Nejdříve jsem čekala, že se bude chovat jako nějaká rozmazlená slečinka, dcerunka bohatého senátora, ale její charakter i chování mě donutili změnit názor na její postavu. Líbilo se mi jak si šla za svým, že se nenechala svým otcem omezovat a bodyguarda brala jako výzvu. Emily mi byla moc sympatická a její ďábelské plány, jak zahnat Henryho, byly vážně úžasné a podlé. Taky si mě Emily získala tím, že miluje knihy, pravidelně chodí do knihkupectví a doma má neuvěřitelně velkou knihovnu! :)
Henry... vůbec nevím, co mám k němu říct. Vysoký, silný... jeho ochranitelské chování, bručení (Nebruč, plyšáku!) a jeho tajemná minulost... zkrátka plyšák chlap, kterého by každá z nás chtěla mít doma.
Samozřejmě nesmím zapomínat na postavy z předchozích dílů, které jsou zmíněny buď pouze okrajově, nebo jim je věnováno pouze pár kapitol - Jo, Robert, Mike, Paige, Amy, Johnny, Kevin a Theresa.
V knize se také seznámíme s Emilinyními sourozenci - třemi bratry. Všichni tři jsou naprosto šílení, a pokud se vyskytují poblíž Emily a Henryho, rádi tuhle dvojici popichují.
*
Vztah-nevztah mezi Emily a Henrym nebyl až tak šokující. Jelikož se jedná o romanci,  je čtenářům hned jasné, jak celá kniha skončí. Proto můžete příběh číst s naprostým klidem a užívat si chemii mezi hlavními hrdiny. Jejich vztah-nevztah, který je plný popichování, zlobení, škádlení, zkrátka plný humorných scének a hlášek; vás bude bavit od začátku do konce. Při čtení se budete usmívat jako šílenec, protože vtipnost této knize opravdu nechybí. Autorka ví, jak má psát, a svým jedinečným stylem psaní i humorem, donutí čtenáře zamilovat si tuto sérii!
*
Nevím, co bych knize měla vytknout. Zakázaná přitažlivost je prostě skvělá, stejně jako předchozí díly. Je originální, čtivá a zábavná. Henry a Emily vás prostě donutí sedět na místě a přečíst si jejich knihu celou.
 *
5/5

*
Představa, že s ní zase budu zavřený o samotě, tentokrát v malém bytě, byla na jednu stranu zatraceně vzrušující, a na druhou stranu trochu děsivá. Co si s ní počnu? Tak jo, věděl jsem, co bych si sní chtěl počít. Problém byl v tom, že Emily byla tvrdohlavá a děsně živá, a nedovedl jsem si představit, jak ji udržím pod zámkem. Jak ji zabavím, sakra? Ale no jo, věděl jsem, jak ji zabavit, ale tohle jsem teď nemyslel. I když jsem na tom myslel pořád. I teď. Nejvíc teď. Jak jinak upustit nahromaděnou páru, že?
(str. 127)
*
Ještě jednou děkuji nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku.