Social Icons

čtvrtek 28. února 2013

RC: Recenze: Motýlí křídla

Motýlí křídla
Autor: Veronika Bicker
Nakladatelství: Fragment
Rok vydání: 2012
Počet stran: 168
ISBN 978-80-253-1467-8
Anotace: Elena se snaží zapomenout na nešťastnou smrt své sestry Laury. Jak přesně zemřela, to nikdo neví. Na stejném místě je o rok později nalezena další mrtvá dívka. Je to opravdu jen náhoda? Co způsobilo dopravní nehodu, při které zahynula Laura? Jaké tajemství v sobě nosí matka, která Elenu nechce spustit z očí? Náhlý zájem staršího pohledného Tristana, přicházející anonymní dopisy a potloukající se zakuklené postavy přimějí Elenu jednat. Bude hledat pravdu na vlastní pěst... (zdroj: fragment.cz)
Pár slov o autorovi: Veronika Bicker se narodila v roce 1978 v Karlsruhe. Psala a četla již od svých čtyř let. Ve školním věku psala povídky jako vánoční a narozeninové dárky pro své přátele.
Od roku 2001 publikovala mnohé příběhy ve fanzinech a antologiích. V roce 2006 dokončila studium ekologie a začala se psaní věnovat na plný úvazek. První román s názvem Schmetterlingsschatten (v českém překladu Motýlí křídla) vydala o dva roky později.
Autorka žije nyní společně se svým manželem v Cáchách a věnuje se převážně oblasti fantasy a science fiction. (zdroj: databazeknih.cz)
*
Knihu jsem si vybrala kvůli obálce, která vypadá opravdu skvěle. Moc se mi líbí modrý motýl na světlém pozadí.
Anotace mě moc nezaujala a zhrozila jsem se, když jsem uviděla jméno Elena (na to jsem opravdu alergická, hlavně kvůli knihám a seriálu TVD).
*
zdroj
Hlavní hrdinka je studentka Elena, která bydlí pouze se svojí matkou. Její otec pracuje v Africe a sestra Laura zemřela při tragické nehodě. Ale byla to nehoda? Tuto otázku si Elena klade již delší dobu. Nemůže totiž stále uvěřit tomu, že by se její sestra opila a narazila do stromu. Laura a opilá? Naprosto vyloučené.
Dále je tu záhadný starší kluk Tristan. Bývalý spolužák a nejspíš i kamarád Laury, se nyní začal zajímat o Elenu, ale proč?
*
Hlas v její hlavě neustále prozpěvoval jeho jméno jako zaříkávadlo: Tristan, Tristan, Tristan...
(str. 76)
*
zdroj
Elena jde jako každý den do školy, kde se dozví o další mrtvé dívce, kterou našli na úplně stejném místě jako Lauru. Dívku někdo nejspíš srazil a její tělo zahrabal v lese. Ve škole se objeví bezradní policisté, vyšetřující nehodu. Elena se rozhodne pátrat na vlastní pěst, protože si myslí, že to stejné se mohlo stát i Lauře. Její plány ji ovšem zhatí starší sexy student Tristan, který ji pozve na zmrzlinu a za pár dní jí označí za svoji holku. Elena je šťastná, protože Tristan, nejhezčí kluk na škole, má zájem zrovna oni. Její matka ale není nadšená, jelikož Tristan nemá ve městě zrovna nejlepší pověst. Elena proto za svým přítelem tajně utíká, ale co kdyby se jí něco stalo? A co mají znamenat anonymní dopisy, kde anonym tvrdí, že ví něco víc o Lauřiné smrti? A kdo se vloupal do Elenina domu? Byla Lauřina smrt opravdu nehoda?
*
Vražda. A pak v duchu spatřila Lauřinu tvář, zase slyšela zvonění policistů, znovu k ní pronikaly útržky rozhovoru.
(str. 31)
*
Hlavní hrdinka Elena mi nepřišla vůbec sympatická. Většinu času se hádala s matkou, která pro ni chtěla jen to nejlepší, a tak ji nechtěla pouštět za Tristanem. Vůbec se jí nedivím, protože Tristan, který se mi moc sexy nezdál, nemá zrovna nejlepší pověst - vloupání, krádeže... Sice vypadá jako slušný kluk, ale jeho chování se mi nelíbilo.
*
zdroj
Doufala jsem, že mi autorka nabídne skvělou detektivní zápletku u které se budu bát. Nestalo se tak. Elena neustále řešila své problémy s Tristanem - je pro mě dobrý, jsem pro něho dobrá, proč chce zrovna mě, proč mi neřekl že mě miluje... Samotnému případu nehody Laury ani smrtí druhé dívky se vůbec nezaobírá, až na závěr knihy, kdy se tedy rozhodne něco dělat. Elena nakonec stejně nic nevyřeší a celou rozluštěnou záhadu ji donesou ostatní postavy přímo na stříbrném podnose.
*
Ta holka je mu na stopě, to je jasné.
(str. 140)
*
Samotný závěr knihy mě překvapil. Rozluštění záhady mě překvapilo, ale nedodalo knize na kvalitě.
*

2,5 / 5

6 komentářů:

  1. Stále sa utvrdzujem v tom, že táto trilerovská edícia nie je moc pre mňa...

    OdpovědětVymazat
  2. Taky jsem četla. Knížka celkem ujde, čte se to rychle a plynule.
    Ale...
    Knížka mě celkově zklamala.

    OdpovědětVymazat
  3. Táto kniha ma tiež zaujala obálkou, ale tým to hasne :D Podľa anotácie to vyzeralo byť super, no sklamalo ma to na celej čiare, nudné, predvídateľné a také o ničom :D Ďalšie knihy z tejto edície už určite čítať nebudem :D

    OdpovědětVymazat
  4. Opravdu pěkná obálka, jen ten obsah mě teda nebavil vůbec, jednou přečíst a dost a možná ani to ne.

    OdpovědětVymazat
  5. Tvé hodnocení mě zklamalo :( Asi z toho důvodu, že mě taky zaujala obálka a na rozdíl od tebe mi přišla i anotace docela zajímavá :/ Uvidím, jestli na ni někde padnu, jestli někoho osloví, pak bych tedy o ní popřemýšlela.

    OdpovědětVymazat

 

Rozečtené série

Across the Universe by Beth Revis Alex Craft by Kalayna Price Black Dagger Brotherhood by J.R. Ward Blue Bloods by Melissa de la Cruz The Chemical Garden by Lauren Destefano Codex Alera by Jim Butcher Dark-Hunter by Sherrilyn Kenyon Daughter of Smoke and Bone by Laini Taylor The Demonata by Darren Shan Divergent by Veronica Roth Evernight by Claudia Gray Fallen by Lauren Kate Fifty Shades by E.L. James Firelight by Sophie Jordon Hercule Poirot by Agatha Christie Hex Hall by Rachel Hawkins House of Night by P.C. Cast & Kristin Cast Hush, Hush by Becca Fitzpatrick If I Stay by Gayle Forman The Immortals by Alyson Noel Inheritance by Christopher Paolini The Iron Druid Chronicles by Kevin Hearne Iron Fey by Julie Kagawa Kate Daniels by Ilona Andrews Mara Dyer by Michelle Hodkin Mercedes Thompson by Patricia Briggs The Morganville Vampires by Rachel Caine The Mortal Instruments by Cassandra Clare Night Huntress by Jeaniene Frost Revenants by Amy Plum Ruby Red Trilogy by Kerstin Gier The Secret Circle by L.J. Smith The Seven Kingdoms by Kristin Cashore Twilight by Stephenie Meyer Under the Never Sky by Veronica Rossi Unearthly by Cynthia Hand Vampire Academy by Richelle Mead The Wolves of Mercy Falls by Maggie Stiefvater

Přečtené série

Harry Potter by J.K. Rowling The Hunger Games by Suzanne Collins Matched by Ally Condie Millennium by Stieg Larsson Nightshade by Andrea Cremer Percy Jackson and the Olympians by Rick Riordan The Selection by Kiera Cass

Oblíbené série

Alex Craft by Kalayna Price The Demonata by Darren Shan The Chemical Garden by Lauren Destefano Codex Alera by Jim Butcher Dark-Hunter by Sherrilyn Kenyon Harry Potter by J.K. Rowling Hercule Poirot by Agatha Christie The Hunger Games by Suzanne Collins Hush, Hush by Becca Fitzpatrick If I Stay by Gayle Forman Inheritance by Christopher Paolini Iron Fey by Julie Kagawa Millennium by Stieg Larsson Percy Jackson and the Olympians by Rick Riordan Ruby Red Trilogy by Kerstin Gier Vampire Academy by Richelle Mead

Jsem v týmu

The Chemical Garden by Lauren Destefano Fallen by Lauren Kate Firelight by Sophie Jordon Hex Hall by Rachel Hawkins House of Night by P.C. Cast & Kristin Cast The Hunger Games by Suzanne Collins Hush, Hush by Becca Fitzpatrick Iron Fey by Julie Kagawa Matched by Ally Condie Mercedes Thompson by Patricia Briggs The Mortal Instruments by Cassandra Clare Night Huntress by Jeaniene Frost Nightshade by Andrea Cremer The Selection by Kiera Cass Slide by Jill Hathaway Twilight by Stephenie Meyer Under the Never Sky by Veronica Rossi Unearthly by Cynthia Hand Vampire Academy by Richelle Mead The Vampire Diaries by L.J. Smith
 
Blogger Templates