Zahrada nesmrtelnosti - Past (1)
Autor: Lauren DeStefano
Nakladatelství: Fortuna Libri
Počet stran: 368
Rok vydání: 2012
Anotace: Co kdybyste se dozvěděli, kdy – na den přesně – zemřete?
Díky moderní vědě se každá lidská bytost stává tikající časovanou genetickou bombou. Bezohledné manipulace s genetickými informacemi způsobí, že muži se dožívají pouze dvaceti pěti let a ženy dokonce jen dvaceti. V této bezútěšné době jsou mladé dívky unášeny a nuceny žít v polygamním manželství, aby odvrátily hrozbu, že lidstvo vymře.
Tento osud čeká i šestnáctiletou Rhine Elleryovou. Je unesena, aby se stala jednou z vyvolených nevěst a vstupuje do světa bohatství a privilegií. Přestože její manžel Linden k ní chová opravdové city, jediným cílem Rhine je útěk – chce najít svého bratra-dvojče a vrátit se domů. Ale Rhine se musí vypořádat s více problémy, než jak znovu získat svobodu. Lindenův excentrický otec je odhodlán najít protilátku na genetický virus, díky kterému mu hrozí ztráta syna, i když to znamená jít přes mrtvoly, aby prověřil své experimenty…
zdroj
Pár slov o autorce: Lauren Destefano se narodila v New Havenu v Connecticutu a nikdy necestoval daleko od východního pobřeží. Získala titul BA v angličtině od Albertus Magnus College, psala již od
dětství. Jejím autorským debutem bylo psaní na zadní strany dětských nabídek v restauracích. Její první rukopis byl napsán do žlutého bloku červeným perem. Bylo to o strašidelné boudě, která jedla malé děti.
Teď, když vyrostla, píše beletrii pro mladé dospělé. Mezi její nepodařené profese patří: nejhorší recepční, sympatická výběrčí dan a anglická lektorka. Když zrovna nepíše, nadává svému Nintendo DS, rozčiluje svoji kočku s laserovým ukazovátkem nebo přebudovává sekáč na obchod s vybavením pro zabijáky. (zdroj)
ISBN 978-80-7321-637-5

*
zdroj
Co byste dělali, kdybyste věděli, že brzo umřete? Lidstvo a celý svět už není takový jaký býval. Jediný kontinent, který přežil, je Severní Amerika. Vědci se zde snažili přijít na způsob věčného života a zdraví. Jediným výsledkem je to, že lidé umírají dříve. Muži ve dvaceti pěti, ženy ve dvaceti letech. Nikdo netuší, proč tomu tak je a někteří jedinci se snaží najít lék. Aby ale bylo lidstvo zachováno, jsou unášeny mladé dívky, které se musí provdat za bohaté, většinou starší muže, a porodit jim děti. Takový osud potkal i naši hlavní hrdinku Rein z jejíhož pohledu budeme celý příběh sledovat...
*
Rein si chtěla sehnat práci, aby se společně se svým bratrem - dvojčetem uživili. Místo vytoužené práce ji ale čeká únos a převoz na jiné místo. Zde si ji prohlíží několik mužů, kteří vyberou ji a další dvě dívky, zbytek zastřelí.
Později se probudí ve velkém domě, kde si žije jako v bavlnce, ale za cenu svobody. Musí si vzít Lindena, majitele domu. Rein se pokouší pouze o jediné - o útěk. Jenže Linden k ní chová opravdové city. Rein tak získává všechna privilegia - například možnost navštěvovat večírky. Postupně však začíná odhalovat, že vše není jak se zdá... Co provádí Lindenův otec za pokusy? Dostane se Rein někdy pryč? A pokud ano, za jakou cenu?
*
zdroj
Past se od ostatních dystopií, které jsem zatím četla, velmi liší. Hlavní jsou zde spíše pocity hlavní hrdinky. Rein spíše myslí než jedná. Dlouho zvažuje možnosti útěku a často udělá nějakou chybu.
Ostatní Lindenovy manželky také nezůstávají stranou. Je tu i mladičká teprve třináctiletá Cecily, která se moc těší na dělání dětí a porod. Je to taková poslušná holčička celá šťastná, že právě ona byla vybrána, aby se stala něčí ženou.
Nesmím zapomenout ani na poslední manželku Jennu. Její minulost byla opravdu nehezká a bylo mi ji velice líto. Jenna odmítala Lindena a nemohla se smířit s tím, že už nikdy neuvidí své sestry a že už nikdy nebude volná. Stejně jako Rein by se ráda pokusila o útěk, ale ví, že jakákoliv snaha je marná.
*
zdroj
Jak už jsem zmiňovala, autorka si vyhrála hlavně s pocity naší hlavní hrdinky. Autorka moc dobře ví jak, kdy a jakou informaci má čtenáři podat tak, aby ho udržela v napětí. Musím říct, že celá tahle kniha je nabitá emocemi, ovšem s akcí trošku pokulhává. Nenajdete v ní žádné akční boje ani spoustu krve, jako tomu bylo například u Hunger games či Divergence. Jedná se spíš o takovou pokojnější četbu, při které budete hlavní hrdince držet palečky a utírat si slzy kapesníčky.
*
Past je výjimečná kniha. Skvělé grafické zpracování, na kterém si dalo nakladatelství určitě velmi záležet, je také velkým plusem. Úsměv na tváři vyvolá také zjištění, že posledním přežívajícím kontinentem je Amerika - žádné jiné kontinenty jednoduše nepřežily. Závěr knihy je trošičku uspěchaný, avšak celkové zpracování je skvělé.
Celá kniha je napěchovaná romantikou, takže pro všechny, kteří milují takovéto knihy, je Past ta pravá!
*
5/5